Skip to main content

08

NOV

15:00

Znanost ne grize: Grafiti na tapeti



Osnovni podatki

08. november 2018 ob 15:00 do 08. november 2018 ob 21:30
Novi trg 2: LP kavarna in Atrij ZRC
Facebook dogodek
Opis

 

Ali sodite med tiste, ki se razveselite vsakega pobarvanega zidu ali duhovitega zapisa na betonski ograji, ali one, ki bentijo vsakič, ko uzrete nov prispevek k urbanemu vandalizmu na javni površini? Naj bo tako ali drugače, eno je skoraj gotovo: grafiti so z nami in ne bomo se jih kar tako znebili. Zato nikar ne zamudite priložnosti, da jih pobliže spoznate: grafiti bodo na tapeti na letošnji izdaji Znanost ne grize, celodnevne prireditve, ki poskuša delo raziskovalcev približati javnosti in jo ZRC SAZU letos organizira že dvajsetič.

Znanost ne grize bomo začeli ob 15.00 s sejmom knjig, nadaljevali z razpravo o grafitih ob 18.00 in zaključili s koncertom Damirja Avdića ob 20.30. Vse prireditve so brezplačne. Vabljeni na Novi trg 2!

 

KNJIGE V GIBANJU

ZRC SAZU in LP kavarna

Od 15. ure do 20. ure

Na Novem trgu boste tudi letos lahko brskali po knjižni ponudbi, posedeli na kavi in poslušali glasbo. V preddverje Atrija ZRC in v kavarni LP se bodo za eno popoldne preselile različne slovenske založbe z izbrano ponudbo knjig s področja družboslovja, humanistike in leposlovja.

# # # # # # # # # # # # # #

GRAFITI NA TAPETI

Razprava + vodeni ogled po ljubljanskih ulicah

Atrij ZRC, ob 18.uri

V razpravi bodo sodelovali:

Helena Konda, etnologinja in avtorica knjige Grafiti v Ljubljani. Zgodovina, grafitarji, mesto (Znanstvena založba FF, 2017)

Monika Kropej, kulturologinja

Tina Drčar, slikarka in muralistka

Miha Artnak, član kolektiva ZEK Crew

Burek? Nein, Danke ... Najbrž ni nikogar, rojenega še v časih skupne države, ki se ne bi spominjal tega legendarnega grafita, ki se je pojavil v centru Ljubljane enkrat v osemdesetih. Ravno prav metaforičen in duhovit je bil, da ga kot protidržavnega niso takoj izbrisali, in šele za nazaj smo se zavedeli, kako zelo preroški. Helena Konda v svoji knjigi Grafiti v Ljubljani. Zgodovina, grafitarji, mesto objekte svojega preučevanja deli na jezikovne in likovne. Pomudi se pri jezikoslovnem vidiku grafitov, analizira sleng in njihovo besedišče nasploh. Sicer pa grafiti niso od včeraj, niti iz razburkanih osemdesetih, kot boste izvedeli med platnicami njene knjige. Precej solidna grafitarska scena je delovala že v okupirani Ljubljani med drugo svetovno vojno, le da ne pod tem imenom. In kakor so svoje misli po zidovih že tedaj pisali oboji, tako odporniki kot okupatorji in kolaborantje, so se tudi v neodvisni Sloveniji, v devetdesetih in še pozneje, na javnih površinah kresala različna mnenja različnih struj in subkultur. Od homofobnih do ksenofobnih, »južnjaških« in aktivističnih, do pesniških in nevtralnih. Avtorica analizira tudi likovne grafite in predstavlja najbolj vidne grafitarje, ki so delovali ali delujejo še vedno – nekateri od njih so odvrgli plašč anonimnosti, drugi se še vedno skrivajo.

Po razpravi, ki jo bosta vodili Helena Konda in Monika Kropej, se bomo podali še v naravno okolje grafitov in grafitarjev – na ljubljanske ulice, po katerih nas bodo v okviru Ljubljana Graffiti Tour popeljali člani ekipe Alternative Ljubljana.

# # # # # # # # # # # # # #

DAMIR AVDIĆ

Koncert

Atrij ZRC, 20.30.

Prireditev bomo zaključili z glasno kritiko glasbenika Damirja Avdiča, ki v svojih besedilih brez zadržkov odseva aktualne družbenopolitične razmere. Damir Avdić, rojen v Tuzli leta 1964, živeč v Ljubljani, je vsestranski umetnik in izjemen ustvarjalec. Njegov bogati opus je preplet proze, poezije in glasbe. Avdić je avtor štirih romanov in ene pesniške zbirke. Kot ustvarjalec glasbenih vsebin za gledališče in film je prejel najvišja priznanja in nagrade: na 20. Slovenskem filmskem festivalu vesno za glasbo v filmih Ivan in Družinica ter Borštnikovo nagrado za glasbeno uprizoritev v Antigoni ljubljanske Drame.

# # # # # # # # # # # # # #

Prireditev Znanost ne grize poteka v organizaciji Knjigarne Azil in ZRC SAZU ter ob podpori javne agencije za knjigo RS.

# # # # # # # # # # # # # #